Co jíst, když se chcete vyhnout chřipce nebo nachlazení?

ovoce a zelenina, Zdroj: pixabay.comovoce a zelenina, Zdroj: pixabay.com
3. únor 2017  Karolína   Zápisník  1399 zobrazení  554 slov

Snad každý ví, že nejlepší obranou proti většině typů nachlazení i proti některým druhům virových onemocnění je prevence. Aby tělo dokázalo dobře odolávat nemocem, musí být v nejlepší kondici. Důležité je nejen cvičení a teplé oblečení, ale i správná životospráva a strava bohatá na vitamíny.

Nemusíte kupovat drahé doplňky stravy a vitamíny v tabletách. Vše je i v potravinách. Jaké potraviny byste měli zařadit do svého jídelníčku, pokud chcete být zdraví?

Reklama

Ovoce a zelenina v syrovém stavu

Velmi důležitá je konzumace potravin s vysokým obsahem vitamínů a minerálů. Obecně jsou tyto látky nejčastěji obsaženy v ovoci a v zelenině. Nezapomínejte na to, že nejvíce vitamínů je v ovoci a zelenině v syrové podobě. Každá tepelná úprava snižuje množství tělu prospěšných látek. I ¼ čerstvé papriky má více vitamínů, než 2 celé grilované nebo dušené. Zejména vitamín C, který je pro lidské tělo při ochraně před nemocemi nejdůležitější, tepelnou úpravou mizí velmi rychle.

Jaké druhy ovoce a zeleniny jsou nejvíce bohaté na vitamín C?

  • Šípek
  • Černý rybíz
  • Kiwi
  • Papája
  • Zelí
  • Červená paprika
  • Brokolice
  • Růžičková kapusta

Pokud už máte chřipku nebo jste nachlazení, měli byste omezit konzumaci grapefruitu. Ten je jako prevence dobrý, ale při samotné nemoci může způsobovat zvýšené vstřebávání některých léků.

Pikantní jídla a koření

Jako skvělá prevence fungují i pikantní potraviny společně s pikantním kořením. Ve vašem zimním jídelníčku by se měl v dostatečném množství objevovat zejména česnek a zázvor. Jako koření je skvělá chilli paprička. Vynikající účinky má i křen nebo skořice.

koření

Pokud již bojujete s chřipkou, měli byste pálivá a pikantní jídla naopak omezit. Chřipka je provázena bolestí břicha a pikantní potraviny jí mohou ještě více zesílit.

Mléko a mléčné výrobky

Mléko je sice tekutinou, ale svým složením je vlastně plnohodnotnou stravou. Alespoň 2x denně šálek teplého mléka je dobrou prevencí proti onemocnění. Při nemocích je mléko s medem velkým pomocníkem proti bolestem v krku. Mléko je bohaté na bílkoviny, které se podílí v organismu na celé řadě procesů. Stabilizují metabolismus, podporují tvorbu hormonů a posilují imunitu.

mléko

Vyhýbejte se konzumaci tučných potravin, které organismus spíše oslabují, než aby mu pomáhaly.

Líbil se Vám recept?

Potěší nás, pokud jej podpoříte sdílením na Facebooku. Nebo ho někomu pošlete e-mailem. Nebo o něm prostě jen někomu řeknete.

I když to bude jen jednomu známému, budeme rádi :) Děkujeme :)


Reklama

Autor: Karolína

Jsem mamka na mateřské a i když je času poměrně málo, snažím se vařením bavit. Zkouším variace zdravé kuchyně. V kuchyni hodně využívám vlastní bylinky i jiné plody přírody. Domácí šťávy, sýr, marmelády aj. to je prostě moje.



Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 5x


Komentáře